יום ראשון, 31 בינואר 2016

סוכריות גומי ביתיות וטעימות

הייתי כותבת לכם מה הוא הג'לטין הכל כל בריא הזה, אבל כשראיתי מה הוא מכיל, העדפתי לוותר על זה.
אם אתם ממש מתעקשים לדעת מה הוא הג'לטין הכל כך בריא הזה, אפשר לקרוא עליו ממש כאן.).
בדרך החיים החדשה שבחרתי לעצמי, ג'לטין נחשב כמזון על (דרך אגב לא רק בדרך החיים הזו אלא בכלל).



למה אנחנו צריכים ג'לטין? (מתוך 8 סיבות להוספת ג'לטין לתזונה שלך).
  • עור יפה ובריא – ג'לטין מכיל גליצין ופרולין שני חומצות אמינו שמהוות אבני בניין ליצירת קלוגן בגוף, אדון קלוגן בעצמו הוא אחד המרכיבים הבסיסיים בעור ובגוף שלנו בכלל. ג'לטין הוא מה שנותן לעור את המראה המוצק, החוזק וההמשכיות של חידוש תאי העור. דלדול הקלוגן בגוף מתחיל בשנות ה-20 המאוחרות – מכאן השימוש הנפוץ שלו בתעשיית האנטיאייג'נג, קרמים ושאר תכשירי טיפוח המכילים קלוגן הם טמטום טהור מכיוון שקלוגן גדול מכדי להיספג דרך העור . צריכת ג'לטין יכולה להגן על העור מהשפעות רעות של קרינת שמש ובכך למנוע קמטים ושאר רעות חולות בעתיד – אפשר להשתזף ולקבל ויטמין D בכיף. אפשר גם להכין מסיכת ג'לטין ביתית לפנים.
  • שיניים, שיער, ציפורניים – ג'לטין מכיל גם מינראליים רבים שחסרים לנו בתזונתנו כמו קלציום, מגנזיום וזרחן שבונים שיניים, צפורניים ושיער חזקים ושופעים יותר.
  • צלוליט – התאוריה לגביו אומרת שצלוליט הוא בעצם התפרקות של קלוגן בגוף שמחמירה בגלל חוסרים תזונתיים ונגרמת בגלל רמות גבוהות של אסטרוגן ושצריכת ג'לטין יכולה לפתור החוסר הזה. שווה לנסות.
  • ג'לטין מגן על המפרקים – התגובה הנפוצה ביותר להוספת ג'לטין לתזונה היא היעלמות כאבי מפרקים ובעיקר כאבים בברכיים, מחקרים שנעשו על ספורטאים הראו יכולת החלמה מרהיבה אחרי תיסוף עם ג'לטין. בקיצור ג'לטין עוזר לנו אפילו לזוז טוב יותר!
  • ג'לטין נותן בוסט רציני למערכת העיכול – גליצין שנמצא בג'לטין מעודד הפרשת חומצות קיבה (שהרמות שלהן יורדות ככל שהגיל והמתח הנפשי עולים) ובכך מסייע לתהליך העיכול – קליטה יותר טובה של הרכיבים התזונתיים שבמזון שאנו אוכלים ופירוק קל יותר של שומנים וחלבונים. הייעול שג'לטין עושה למערכת העיכול מזרז את תהליך שריפת השומן וגם עוזר לתחושת שובע וסיפוק במהלך היום.
  • ג'לטין נותן לנו שינה עמוקה , נינוחה ושומר אותנו עירנים במהלך היום.
  • ג'לטין מווסת לנו את ההורמונים – ג'לטין מפחית לחץ על ידי איזון חומצות האמינו בגוף והורדת רמות האסטרוגן.
  • ג'לטין מאזן את צריכת החלבון מן החי – כמובן שאנחנו בעד חלבון מן החי אבל חשוב לזכור שבתזונות מסורתיות בנוסף לבשר השרירי אכלו הרבה איברים אחרים שהיום רובנו לא צורכים אותם בתזונה היומיומית- צריכה מוגברת של בשר שרירי וביצים יכולה להעלות את רמות ההומוצסטאין בדם (סיכון לבבי,שבצים וכל הבאסה הזה), ג'לטין מספק גליצין שמאזן את המתיונין שבחלבון מן החי.
אבל לאכול ג'לטין סתם ככה, בינינו? זה די מגעיל... אז חיפשתי מתכונים שאפשר לצרוך בהם ג'לטין ומצאתי את המתכון לסוכריות ג'לטין.

כוס נוזל
2 כפות ג'לטין
מחממים הכל בסיר על האש עד שהכל נמס ומעבירים לתבניות מתאימות.
במידה ואין תבניות מתאימות, אפשר לשים בתבנית סיליקון ולחתוך כאשר מתקרר.

אני בחרתי לנסות עם מיץ JUMEX מנגו.



לאחר ההכנה והקירור, ככה נראו הסוכריות.



ובתוך הצנצנת...

לא הספקתי כמעט לטעום כי הילדים חיסלו...
אבל הם יצאו די מרוצים.

כמובן לשמור בקירור.

יערה