יום רביעי, 17 בדצמבר 2014

סודות חבויים - אריאלה באום

הכרות בפייסבוק שהפכה לחברות.
בדיוק השבוע אמרתי לבעלי שאני חושבת שהפייסבוק עשה אותי אדם טוב יותר.
אני כבר מסבירה למה אני מתכוונת.
אני יודעת שהרבה לא אוהבים את המדייה הזו, את הקשר היומיומי, את הרצון להראות ולהיראות, את הצורך הזה לעדכן כל דבר. (לא שאני באמת מעדכנת כל דבר surprise ).
אבל יש אנשים, שהכתיבה קלה להם יותר. יש אנשים שמתבטאים טוב יותר בכתיבה, במיוחד כאשר מדובר על "small talks".
יש קבוצה של אנשים שאני נמנית כחלק ממנה, שלא קל להם לדבר פנים אל מול פנים, לא קל להם להגיד את מה שהם באמת חושבים, המילים מתבלבלות והלשום נעשית כבדה.... ואז אחרים חושבים שהם ביישנים, או סנובים, או סתם פסיכים..... כבר שמעתי שאמרו עלי דברים מוזרים.
אני חושבת שמי שקורא אותי קבוע כבר יודע שסנובית אני לא, ממש לא. ביישנית? אולי קצת, אבל שוב, עד שאני מכירה באמת.
אבל כאן נכנסת לתפקיד המדייה החברתית.
בלוגים, צ'אטים וכן גם פייסבוק.
יש לי כמה וכמה חברות טובות שהכרתי בקומונות של תפוז, בפורומים, בצ'אטים וכן, גם בפייסבוק.
גם את בעלי הכרתי בצ'אט ואני תמיד נהנית לספר את סיפור הכרותינו.
כך הכרתי את אריאלה באום. בפייסבוק.
אני אפילו לא זוכרת איך זה התחיל, אבל התחלנו להתכתב...
אני חושבת שבזכות תמונה של מילקשייק שהיא הכינה והעלתה. אבל אולי אני טועה, אבל זה לא באמת משנה איך התחיל סיפור החברות ביננו. העיקר שזכיתי להכיר חברה חדשה ואהובה מאד.
 קבענו להפגש.....
זה לקח יותר זמן ממה שרציתי, אבל באחת הפעמים שנסעתי לדרום במהלך "צוק איתן", קפצתי אליה בדרך חזרה הביתה.
זו היתה אהבה ממבט ראשון.
מיד הרגשנו כאילו אנחנו חברות ותיקות. אחרי כל כך הרבה קשקשת ברשת, כבר הרגשתי ממש קרובה אליה.
כן, כן, אני יודעת שאני נראית פה מזעזע, אבל זה מה יש ועם זה ננצח wink
ולשם מה כל ההקדמה הארוכה הזו?
כי אריאלה החלה לכתוב טרילוגיה בז'אנר שאני אוהבת.
"טיסה אחת לפורטוגל עומדת לשנות הכל. מהרגע בו אלכס עולה מעל פני הקרקע, היא כבר לא אותה אישה. מרעיה ואם מסורה היא הופכת לרווקה נפשית, חיה את הרגע ונסחפת באהבה גדולה שנפלה עליה – פשוטו כמשמעו – משמיים. עתה היא צריכה להחליט האם ה”סוד” איתו היא חווה לילות של תשוקה ושיחות ממעמקי הלב יישאר בפורטוגל או יחזור לארץ. אבל לא רק לאלכס יש סוד, גם לבעל שהיא השאירה מאחור יש דברים שהיה מעדיף לשמור לעצמו. אפילו לסוד מפורטוגל, אדון המילים שכבש את לבה ונפשה, יש רזים הנעולים במגירה הפרטית שלו. מה יקרה כשהסודות יאיימו לצוף מעל פני הקרקע? כמה חזק אפשר לנעול אותם? איך לשמור בכל מחיר על הסודות חבויים? זהו סיפור על אהבה גדולה, תשוקה חסרת גבולות, עבר הווה ועתיד המחוברים בפיסות מידע שישפיעו על הגיבורים ויטלטלו את עולמם ואת עולמכם. חלק ראשון מתוך טרילוגיה אירוטית, שישאיר אתכם פעורי פה ועם טעם חזק של עוד."
הספר מטלטל, מלא להט,אהבה וכן, גם שנאה.
לאורך כל הספר אהבתי ושנאתי, אבל התחברתי לכל דמות גם אם לא הבנתי את המניע  להתנהגות שלה.
הספר רשום מארבע נקודות מבט שונות של הגיבורים שהם אלכס, אריק ודוד וגילה ובין לבין יש פנייה של אריאלה אלינו הקוראים.
הספר מאד מציאותי, אין בו עושר ואין בו רק אנשים  יפייפיים ומדהימים שאי אפשר להוריד מהם את העיניים, אנשים שמצילים את האישה מהתסכול של חייה ומעצמה. לפעמים אני כן מחפשת את העושר ואת הבלתי סביר, אבל כיף גם לקרוא על כאן ועכשיו, על המציאות היומיומית שלנו, על החיים שלנו, על נישואים שהגיעו לשלב של הרבה אחרי ירח הדבש. על אישה מדהימה שעושה הכל בשביל ביתה, בשביל משפחתה, בשביל בנותיה, אישה רגילה, כמוני וכמו כמעט כל אחת אחרת (לא אוהבת להכליל), אישה שהבית שלה הוא הדבר הכי חשוב בחייה, אבל אישה שאין לה אהבה, אישה שממשיכה את החיים כפי שהם רק כי ככה נוח לה, לפעמים קשה לצאת מהנוחות גם אם היא לא באמת נוחה לנו (כמובן שכך אני רואה את זה ולא בטוח שזה התכוונה אריאלה).
יום אחד, כאשר קיבלה את ההצעה לטוס לפורטוגל, היא לא חשבה שחייה ישתנו מן הקצה אל הקצה. היא לא חשבה שטיסה אחת תשנה את כל מה שהיא חשבה ועשתה בחייה עד לאותו רגע.
בטיסה היא מכירה את אריק, גבר מרשים וכריזמטי שמתאהב בה ממבט ראשון.
ומכאן הכל עומד להשתנות.
אלכס משאירה מאחור את בעלה - דוד אשר לא מחכה שנייה אחת ומביא את המאהבת שלו - גילה, לביתם המשותף, למיטתם המשותפת.
ומכאן העלילה מתחילה להסתבך.....
מתוך עמוד הספר בפייסבוק
אריאלה הוציאה את הספר בהוצאה עצמית ועל כך אריאלה אני מורידה בפניך את הכובע.
מוזמנים להכנס ולהציץ בדף הספר שלה בפייסבוק. (מבטיחה שתציצו, ולא תפגעו surprise ).
חייבת להדגיש שהספר הוא ספר למבוגרים בלבד (מעל גיל 18).
קצת פרטים טכניים:
סודות חבויים - אריאלה באום
הוצאה עצמית
דפוס דיגיטאלי - הליקון Books.
375 עמודים
את הספר סודות חבויים ניתן לרכוש בנקודות הבאות:
*במספר 052-3979266 ניתן לשלם בכרטיס אשראי או במזומן.
* אינדיבוק
* מנדלי

* חנות "רבקה", רחוב מאירוביץ 13, ראשון לציון.

* עמדות "מרכז הספר"',
השומרון 6, תחנה מרכזית ישנה, תל אביב.
תחנת רכבת ההגנה, תל אביב.
תחנת רכבת האוניברסיטה, תל אביב.

*דני ספרים, רחוב יפו 57 ירושלים.

* "מסחר הספר", החלוץ 31 חיפה.
אני כמובן ממליצה בחום ולו רק משום שאריאלה סופרת צעירה ישראלית צעירה שהוציאה ספר בהוצאה עצמית, אבל ברור שגם בגלל הספר עצמו.
קדימה אריאלה, מתי יוצא הספר השני?
ומתי אנחנו נפגשות סוף סוף למילקשייק?
יערה