יום ראשון, 12 ביולי 2015

כשהאהבות מתחברות נוצרים דברים מופלאים - 1

ולמה בחרתי דווקא את הכותרת הזו לרשומה?
משום כמערבבים בין שלוש מהאהבות שלי - אפייה, יצירה ונתינה - יוצא "כשאהבות מתחברות".
ובהמשך תראו איזה דברים מופלאים יוצאים מהערבוב הזה.



שלא כהרגלי, הפעם אני אתחיל מהסוף. מהתודות.
אני כבר רואה שהרשומה הזו הולכת להיות ממש ארוכה, אז אני אחלק אותה לשתיים.
הראשונה מתכון והשנייה קישוט ועיצוב.


לפני כשבועיים לירון חגג את מסיבת בר המצווה בקיבוץ, והשבת הבעתי את תודתינו הכנה לכל מי שעזר לנו להגיע לרגע המופלא של המסיבה.
לצלם, לתורנים האישיים, למדריכים שעברו איתנו את כל השנה ולמי שעשו איתם את ההצגה.
סה"כ 9 אנשים.
כל השבת חפרתי בפייסבוק והראיתי תמונות של המתנות.



 ואחרי כל השאלות, הגיע זמן התשובות.
קדימה, לעבודה.
כמתנות תודה הכנתי לכל אחד/אחת צנצנת מקושטת עם גרנולה תוצרת בית.


המתכון לגרנולה:
המתכון למנה אחת (תסמכו עלי, אל תעשו פחות... אני הכפלתי בשתיים).
 הכמויות של התוספות יכולות להשתנות בהתאם לטעמכם האישי. אני לא שמתי שומשום כי אני לא אוהבת, שמתי יותר גרעיני חמנייה ומלא חמוציות כי אני ממש אוהבת אותן.
אמנם כתבתי 100 גרם בחלק מהמקומות, אבל אפשר גם יותר או פחות, הכל לפי טעמכם  האישי.

3 כפות שמן
5-6 כפות דבש
קילו שיבולת שועל
100 גרם גרעיני חמניה 



 100 גרם גרעיני דלעת  
100 גרם קוקוס 
100 גרם שומשום 
פקאנים 
פקאנים מסוכרים 
שקדים  



עוד אגוזים מכל סוג שמתחשק לכם, כל האגוזים מתאימים מלבד אגוזי מלך.
כל החומרים שלמעלה ללא קלייה.
צימוקים, חמוציות - כל המרבה הרי זה משובח. 










איך מכינים?
בקערה גדולה שמים את השיבולת שועל, שהיא בעצם הבסיס לגרנולה.
מוסיפים את כל הגרעינים, שומשום וקוקוס. את האגוזים קוצצים קטן - אני קצצת במכשיר הסלייסר.
חותכים גם את כל הפירות היבשים מלבד הצימוקים והחמוציות.
לאחר שהכנסנו את כל החומרים היבשים לקערה גדולה, מערבבים היטב בכוס / קערית את הדבש עם השמן. כשזה מעורבב טוב טוב, שופכים על היבשים ןמערבבים היטב היטב.
משטחים את התערובת על תבנית עם נייר אפייה למשטח בעובי של כאחד ס"מ.
הכמות מספיקה למספר תבניות (בכמות כפולה יצאו לי 7 תבניות גדולות).
אופים את הכל בתנור שחומם מראש לחום של 1800.
אחרי כ - 10 דקות, כאשר זה מתחיל להשחים, מערבבים קצת את התערובת ומשטחים שוב.
עוד 3 דקות ומוציאים מההתנור.
כאשר מוציאים מהתנור, שמים בתוך קערה ומוסיפים את החמוציות והצימוקים.
מערבבים היטב, נותנים להתקרר ונהנים.



אם רוצים גרנולה עם פירות יבשים אפשר להוסיף פירות יבשים כגון: משמשים, תפוחים, דבלים, תמרים ועוד.
אם רוצים גרנולה טרופית למשל, אז אפשר להוסיף אננס, מנגו, חתיכות קוקוס ועוד פירות טרופיים.



אם רוצים ממש להתפרע, אפשר להוסיף שוקולד צ'יפס, או טוב יותר לטעמי לקחת שוקולד מריר ולחתוך אותו לחתיכות קטנות.
וגם פה, לטעמי, כל המרבה הרי זה משובח wink
את הצנצות קניתי בסופר של הקיבוץ (אין מה לרוץ לכאן, קניתי את כולן winksurprise), אבל אפשר למצוא אותן במקס סטוק במחיר "שערורייתי" של 5 ש"ח לאחת.
הצנצנות בגובה של 12.5 ס"מ.
הן שקופות עם מכסה צבעוני עם נקודות לבנות.
לא בכל הסניפים יש (הדס וצביה - בתחנה המרכזית בירושלים - אין laugh ).
הבעייה היחידה עם המקס סטוק היא שהם מביאים סטוקים ולא תמיד יש בנמצא. (לכלהירושלמיות, ראיתי לא מזמן במקס סטוק תלפיות).
בעצם יש עוד בעייה - שהוא כל כך זמין לי laugh, 3 דקות הליכה מהעבודה.... אבל זה לרשומה נפרדת בפורום התמכרויות wink
ברשומה הבאה הסברים לעיצוב וקישוט הצנצנות.





הרשימה הבאה - עיצוב, קישוט איך, למה וכמה (טוב אולי לא למה.... כי את זה אפשר לראות)  תועלה בהמשך השבוע.
יש למה לצפות.
יערה