יום חמישי, 8 בינואר 2015

ריבת קומקוואטים

אתמול,
בזמן שבחוץ השתוללו רוחות עזות...
רוחות של 40-90 קמ"ש...
אני, עם כל כובד משקלי (שלא ממש עמד ברוחות העזות)...
טיפסתי על סולם...
סיכנתי את נפשי...
(טוב, לא את נפשי אלא רק כמה עצמות שיכולות להשבר...)
למען הצלה מקפיאה למוות של הקומקוואטים שעל העץ.
התמונה מהשנה שעברה.
מספר פעמים כמעט עפתי עם הרוח, ואני באמת לא צוחקת... cool
ואל תגידו שאני לא נורמאלית או משהו כזה....
כי אני בהחלט נורמאלית.
בשנה שעברה כל כך כאב לי שהתפוזונים היפים האלו קפאו למוות
בשלג הגדול,
לא הסכמתי שזה יקרה גם השנה.
בחירוף נפש, קטפתי את כולם, כולל כולם!!! devil
נשארתי עם 5 ק"ג קומקוואטים בסל.
אבל מה עושים עם חמישה ק"ג תפוזונים?
שאלתי בפייסבוק מה עושים, והרוב הכמעט מוחלט המליץ על ריבה.
היתה חמודה אחת שהמליצה לי לעשות ליקר תפוזונים, שהייתי עושה בשמחה אם היה לי ברנדי בבית.
אבל לא היה, אז הלכתי על ריבה.
(יש רום, יש וודקה, אבל ברנדי אין wink ).
אז מה צריך בשביל הריבה?
אני כותבת כמות לקילו, אבי הכפלתי בארבע.
  קילו תפוזונים
  חצי קילו סוכר
  מיץ מתפוז אחד (זה לא ממש משנה כמה מיץ בדיוק, זה פשוט מעריך את זמן הבישול והעדפתי את זה מאשר להוסיף מים).
הוראות הכנה:
  • שוטפים היטב את התפוזונים.
  • שמים בסיר עם מים ומביאים לרתיחה. נותנים להם לרתוח כשתי דקות, מורידים מהאש ומסננים.
  • אחרי שהם קצת מתקררים, חוצים אותם לשניים.
  •  התפוזונים מלאים גרעינים, יש לגרען אותם כמה שיותר.
  • מחזירים לסיר, ממלאים שוב מים עד לכיסוי ומרתיחים שוב, רתיחה של שתי דקות ומורידים מהאש, מסננים, מחזירים לסיר וחוזרים שוב על פעולת ההרתחה.
  • עשיתי את זה פעמיים אחרי שחציתי אותם. פעולת ההרתחה מורידה את המרירות. אני רציתי שתשאר קצת מרירות, לכן עשיתי את זה רק פעמיים (+ פעם אחת כשהם היו שלמים.)
  • בין הרתחה להרתחה, מוציאים עוד גרעינים.
  • אחרי הסינון מההרתחה האחרונה, החזרתי אותם לסיר, שמתי את הסוכר ומיץ התפוזים, הרתחתי והורדתי את האש לביעבוע עדין.
  • תוך כדי בישול, הוצאתי עוד גרעינים.
  • לא מדדתי כמה זמן זה היה על האש, אבל מדי פעם בדקתי את מצב הסמיכות שלה.
  • איך בודקים מצב סמיכות....  לוקחים כף, טובלים בנוזל של הריבה ומחכים כמה שניות, אם הריבה נקרשת קצת, זה אומר שהיא הגיע לרמת הסמיכות הרצוייה. אפשר לקצר תהליכים, לשים את הכץ במקפיא לשתי דקות, להוציא ולחזור על הפעולה - הקרישות תהיה מהירה יותר.
  • תוך כדי בישול הריבה, קצת לפני ההורדה מהאש - מעקרים צנצנות (שמים בסיר עם מים ומרתיחים אותן כחמש דקות לאחר רתיחה), שימו ♥ לא לשים מכסים מפלסטיק בסיר זה, כי הם מתקמטים. מנסיון! laugh (כן, נשארתי עם מלא צנצנות ללא מכסים.... angry).
  • מורידים את הצנצנות מהאש, מוציאים מהן את המים - לא מנגבים את הבפנים שלהן.
  • מצנצנים את הריבה לצנצנת, סוגרים אותה ומניחים על הראש. ככה את כל הצנצנות.
זה רק נראה מסובך, זה ממש לא.
ואני אגלה לכם עוד משהו עלי?
אני בכלל לא אוהבת ריבת תפוזונים ולא אוהבת שום דבר שקשור אליהם.
בכללי, לא אוהבת שום אוכל שמבושל, אפוי, קשור לפרי הדר. אוהבת אותם טריים בלבד.
אבל אתמול, אחרי שסיימתי את הריבה.
טעמתי wink ונפגעתי surprise
היא יצאה ממש טעימה.
ואפילו מתחשק לי לעשות רולדות שמרים עם שוקולד וריבת תפוזונים, כפי שעשה חברי היקר עופרD.
מה לעשות שזה נראה ממש טעים.....
שבוע טוב וסוף שבוע סוער בחוץ וחם בפנים.
יערה