יום שלישי, 6 בינואר 2015

החלפת ספר וסימניה

פעם פעם nna מזמן, היתה החלפה כזו בקומונה.
אני שלחתי את ההחלפה שלי באיחור רב מכל מיני סיבות שלא משנות כרגע.
בסופו של דבר היא הגיעה לביתה החדש.
 
ההחלפה כללה סימניה בעבודת יד וספר שיצורף לסימניה.
 
 
 
הסימניה היא סימניה משולשת שעשוייה מפינה של מעטפה, אותה מלבישים על הפינה של הספר.
 
 
הדפים הם מאותו סטאק שקניתי בפולין ואפשר לראות גם על הצנצנת המטופלת שהכנתי.
היות וממש איחרתי במשלוח, הוספתי גם תגיות קטנות לספרים כדי לרשום עליהן את השם כאשר משאילים את הספר.
 
 
ככה שאם מלווים למישהו את הספר, אותו מישהו יודע למי להחזיר.
 
 
הספר שבחרתי להוסיף להחלפה הוא הספר "בדולינה" של גבי ניצן.

 
" כשמלך באדולינה סיפר לי שהוא והמלכה מתכוונים לערוך ביקור רשמי בישראל, ידעתי שזה הזמן לסגור את הבאסטה בהודו ולבוא איתו על תקן העיתונאי המלווה. לפני כמה שנים היתה לי קריירה עיתונאית, שנפסקה מחוסר ריגוש הדדי. אבל זה? מלך אמיתי מבקר בישראל, ואני היחיד שיודע? הודו או לא הודו, אני יודע באיזה צד של הצ'פאטי מרוחה החמאה." ככה מתחיל המסע המשותף של גבי ניצן עם בני הזוג המלכותי. באדולינה היא ממלכה זעירה באירופה. 16,204 תושבים (נכון ליום שישי שעבר), שמתנהלת בלי חוקים, בלי פוליטיקה, בלי נישואים ובלי מלחמות. כל תושב בבאדולינה יכול להיות המלך הבא. וכולם מתחנכים על ברכי האמונה שיש רק שתי דרכים לחיות בעולם: בתור מלך ובתור קורבן. ניצן ליווה את בני הזוג בישראל במשך שלושה חודשים, וגם דיווח עליהם ב"מעריב". אבל במהרה מאבד המסע המשותף כל מראית-עין של עיתונות אוביקטיבית: ניצן מתאהב במלכה ומתמסר לקסמיו של המלך, שמספר לו כמה דברים על ציד דרקונים, על התמכרות למלחמה ומוות, על אהבה נטולת רכושנות, על אכילה בידיים ועל המוטו הלאומי של באדולינה - "טוב להיות בריא ושמח מחולה ואומלל". מה שכמעט מבטיח שהסיפור הזה לא יגמר בבכי." 
הספר הוצא בהוצאת "ידיעות אחרונות" בשנת 2005 ומכיל 155 עמודים.
 
לדעתי זה ספר שצריך להיות בכל ספריה ביתית. הוא כל כך מקסים, עם הומור ובסופו מוסר השכל.
תענוג לקרוא אותו שוב ושוב ושוב.
 
יערה