יום רביעי, 20 ביולי 2011

עוזר אישי, כמו שיומן צריך להיות


לפני כשנתיים אובחנתי כבעלת הפרעת קשב וריכוז.
פניתי לאבחון, לאחר שביליתי עם הבן שלי אצל הנוירולוג.
לכל נוירולוג יש רשימת שאלות, ואם עונים כן על מספר מסויים - ממשיכים הלאה לאבחון יותר מדוקדק.
כמובן שעניתי כן - על רב השאלות, יותר ממה שהיה צריך - עלי.
אז פנה אלי הנוירולוג ואמר לי : "תלכי גם את להיבדק, אם את מתחילה ללמוד, כדאי לבדוק - אולי זה יוכל לעזור לך במשהו...".
הלכתי.
נבדקתי.
עשיתי מבחן טובה.
קיבלתי תוצאות.
מאז אני נוטלת רטאלין בזמן הלימודים ובמבחנים.

אני ממש לא רוצה להכנס פה לדיון האם זה טוב או לא... ממה שאני יודעת ומה שאני מרגישה - חיי השתנו מהקצה אל הקצה.
כמובן שהייתי צריכה גם קצת העצמה אישית שניתנה לי במסגרת אחרת, אבל...
היום אני יודעת שאני לא עצלנית.
היום אני מודעת ליכולות הרבות שיש לי.
היום אני יודעת - שאם היו מאבחנים אותי בגיל צעיר, אז חיי היו קלים הרבה יותר.
היום אני יודעת שאני לא "חכמה מאד, אינטליגנטית ברמות גבוהות - אבל עם קוצים בישבן, מה לעשות - עצלנית".
היום אני יודעת שהרבה מבעיות החיברות שלי בנעורי - היו בשל הפרעות הקשב.
היום אני יודעת מי אני ומה אני וגאה בזה.

אני אישה אינטלגנטית, חכמה, חברותית, נעימה, יצירתית, מוכשרת - אות הכל רואים בזכות האבחון - הטיפול וההכרה בעובדה - שאני לא עצלנית, שבאמת יש שם איזו בעיה שאפשר לעבוד עליה ולטפל בה - גם אם זה דורש טיפול תרופתי.
כשהתחלתי ללמוד, בשל האבחון-  קיבלתי מהמכללה צ'ופר - סדנה לניהול זמן.
יצאתי משם מעודדת  - בידיעה שאני יכולה לעשות הכל - רק לתכנן נכוןאת הזמן.
המשימה  הראשונה שקיבלתי - היתה ללכת לקנות יומן אישי. כזה עם דפים, כמו של פעם.
עד לסדנה הזו, חיי התנהלו דרך היומן במכשיר הסלולר שהיה ברשותי.
אחד הרעיונות של היומן עם הדפים - הוא שהכל פתוח מול העיניים. חשוב מאד שיהיה יומן שרואים את כל השבוע לפניך.

קניתי...
השתמשתי...
אוטוטו נגמרת שנה...
ובראיה לאחור - אני יכולה להגיד שהיומן  עזר לי... מאד.

השבוע, הלכתי לחפש לי יומן לשנה הבאה. כי למה לעצור משהו טוב? למה להפסיק?
חיפשתי, חיפשתי ואז צד את עיני היומן:
"עוזר אישי חכם כמו שיומן צריך להיות!"
דפדתי בו מעט, ואחרי כשלוש דקות, החלטתי שזה היומן בשבילי - כאילו נתפר למידותי.
 עוזר אישי הוא כלי חכם וחדשני לניהול זמן ומשימות שמייצר סדר וארגון ומפחית דחיינות. מנחה אותך מדי שבוע, בעזרת המבנה הייחודי שלו - לניהול נכון של היום יום שלך.
 פותח ע"י מאמנת מומחית לתפקוד וניהול זמן.
 כל שבוע ביומן מחולק ל -5 אזורים, הכל מסודר, סוף לבלאגן ביומן.
 היומן היחיד עם מקום למשימות יומיות, שבועיות, משימות לטווח רחוק וסדרי עדיפויות.
 ההפרדה בין האזורים מקלה מאד על הרישום, התכנון והכי חשוב: על הביצוע!
 ביומן גם 13 שיעורים מרתקים בניהול זמן, אחד בכל חודש.
 כולל פתרון למשימות לטווח ארוך, במקום להעתיק משבוע לשבוע
 5 אזורים במבט אחד: עמודה מימין למשימות לשבוע, חלק עליון למשימות לכל וים, חלק תחתון ללו"ז ופגישות, הכי חשוב השבוע בכותרת ומשימות לשבועות הבאים במסגרת משמאל:



 היומן כולל חגים וחופשות הכתובים בצורה בולטת ומגיע בשני גדלים (רגיל וקטן).
 האזור החודשי: בתחילת כל חודש אזור לתכנון חודשי מפורט+ כתבה מרתקת בניהול זמן בנושאים שמעניינים אותנו - את האנשים עם הפרעות הקשב, אבל לא רק...

:kiss  מודעות עצמית   :kiss  ימים של כאוס   :kiss  דחיינות והמנעות   :kiss ניהול משימות   :kiss איחורים   :kiss זכרון ושיכחה   :kiss זמן מת   :kiss יסודיות יתר   :kiss על קפיצות מדבר לדבר וסיום משימות   :kiss  שינה   :kiss קבלת החלטות   :kiss להעזר באחרים   :kiss הרגע האחרון   
היומן מגיע בשני גדלים:
רגיל (19.5 על 21.5) וגם קטן (11.5 על 19)
כל מה שנמצא בגודל הרגיל נמצא גם בקטן רק… יותר בקטן:)

אני קניתי את הגדול - נראה לי יותר נוח.
 
היומן פותח והופק ע"י טל קפלינסקי -
בוגרת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב.
אימון במגמת פסיכוטרפיה  - אוניברסיטת תל אביב.
טיפול התנהגותי - קוגנטיבי - בית חולים תל השומר.
מומחית לתפקוד ביום יום והפרעות קשב במבוגרים, אימון וטיפול התנהגותי קוגנטיבי.
עוד על היומן ועל היתרונות שלו אפשר לקרוא באתר http://www.ozer-ishi.com/.

 כתבתי את הרשומה רק בשל התלהבותי מהמוצר - אין לי ולא יהיו לי כל רווחים מהמוצר.
אני מקווה מאד שהיומן יעזור לי ולאנשים כמוני - לניהול זמן טוב יותר ולמניעת ה"שכחתי..."