יום שלישי, 20 באוקטובר 2020

תמנונים לפגים

מאז ומתמיד אני נדהמת מהפלא הזה. הפלא בגדול ביותר הקיים בעולם וביקום כולו.
לידה של תינוק או תינוקת חדשים.
אין קסם יותר מופלא מזה.
פשוט אין.
כולנו מייחלות ללדת תינוק בריא.
תמיד אני אומרת מה זה משנה, בן או בת. העיקר הבריאות.
אבל לצערי זה לא תמיד כך.
לא כל התינוקות נולדים בריאים ולא כולם נולדים בזמן.
ואם יש משהו קטן שאני יכולה לעשות ולעזור להורים שילדם נולד לפני הזמן, אני חושבת שאני צריכה לעשות.
לאחרונה גיליתי שיש המוני אנשים שסורגים תמנונים לפגים.
התוודעתי לדף שלהם בפייסבוק ונדלקתי על הרעיון.
הרי אני סורגת, ובזכות הקורונה (כן, אני רואה גם דברים טובים בתקופה ולא רק שחור), מצאתי זמן לסרוג יותר.
אז ברור שאסרוג לפגים. כי זה כל כך מתבקש.
הרעיון הוא שהתמנונים ישרו על הפגים אווירה נוחה ונעימה ובמקום שהפגים הקטנטנים ימשכו את הצינורות, הם ימשכו את רגלי התמנון.

התמונה מגוגל
שתבינו, התמנון בגודל של יד. לחשוב שהפגים כל כך קטנים...
מה יותר חשוב צלעזור להם כמה שאפשר?
"החבר החמוד נולד בבית החולים האוניברסיטאי אהרוס שבדנמרק, שם הבינו איך הוא יכול לסייע לפגים לאחר שערכו מחקר בנושא: זרועות התמנון למעשה מזכירות לקטנטנים את חבל הטבור שליווה אותם בבטן, והן למעשה מחקות עבורם את ההרגשה שהם בתוך הרחם של אמא, מה שכמובן מגביר אצלם את תחושת הביטחון שכה חסרה להם. המחקר הדני מצא שלא רק שהתמנון מרגיע את התינוקות, הוא גם מסייע לווסת את קצב פעימות הלב ומעלה את רמת החמצן בדם שלהם. הפגים גם פחות מושכים בכבלים של האינפוזיה ושל המוניטור שאליהם הם מחוברים, וכעת כל פגייה בדנמרק מצוידת בתמנונים בשלל צבעים." ( מאקו )
יש הוראות מדוייקות לסריגת הפגים משום שהם צריכים להיות בגודל מסויים עם אורך רגליים ספציפי כדי שלא יחנקו את הפגים הקטנטנים.
בשביל לחסוך לכם חיפוס, הנה ההוראות.
הוראות סריגה כתובת יש בקישור הזה.
זה הראשון, בטוחה שיהיו עוד.
רק בריאות. 
יערה