יום שבת, 30 במאי 2020

תראו כמה יפה פשטידת הכרישה שהכנתי לחג

שבועות הוא החג האהוב עלי בשנה.
בכל שנה היינו חוגגים בקיבוץ עם כולם.
בארוחת משותפת, בתהלוכה בה מוצגים הביכורים של הקיבוץ כשהשיא זה התינוקות המתוקים שנולדו השנה.
בשנתיים האחרונות אנחנו לא הולכים לארוחה החגיגית, ההמולה לא עושה לי טוב והמשפחה המורחבת שלי ואני החלטנו שעושים בבית.
היות וזה החג האהוב עלי, אז החלטתי שאני המארחת.😃
בשנה שעברה היה חמים ונעים וחגגנו על הדשא.
השנה היה ממש קריר בערב, אז חגגנו בתוך הבית.
היה כיף וטעים.
לארוחת החג הכנתי פשטידה בהשראת רון יוחננוב.
לדעתי היא יצאה מושלמת.
ככה היא נראתה רגע לפני שהכנסתי לתנור.
וכך המהממת נראתה כשיצאה מהתנור.
מהממת, נכון?
המתכון הוא מתכון ממש פשוט.

חומרים:
כוס קמח תופח
חצי כוס שמן
4 ביצים
כוס מים
ירקות לבחירתכם.

משמנים תבנית אפייה, שופכים את הבלילה ואופים בחום של 180 מעלות עד שמשחימה.

אופן ההכנה:
מערבבים את כל המרכיבים ללא הירקות ובסוף מוסיפים ירקות חתוכים. לא צריך לבשל אותם קודם.
זהו, קליל ופשוט.

שדרוגים:
💓 במקום מים אפשר לשים: חלב / שמנת לבישול / שמנת להקצפה וכל נוזל שמתחשק לכם.
💓 במקום שמן אפשר לשים שמן זית / חמאה מומסת או כל שמן אחר. (אפשר גם להוריד בכמות השמן אך לא להוריד לגמרי....)
💓 אפשר ורצוי להוסיף גבינות קשות. אני מוסיפה את כל מה שנשאר לי במקרר: מוצרלה, עמק, גלבוע, חמד, ריקוטה, קשקבל ועוד. כל המרבה הרי זה משובח.
💓 רעיונות לירקות:
  • כרישה ובצל
  • פטריות ובצל
  • תירס
  • קישואים (להוריד את כמות הנוזלים לחצי)
  • בטטה
  • וכל ירק אחר שאתם אוהבים.
בתאבון ובהצלחה.
שבוע טוב
יערה