יום שבת, 26 בספטמבר 2015

נישואין על הנייר בלבד - מאלני מילברן

"בפני אמילי שרווד עומדת הזדמנות חד-פעמית להציל את קריירת הכתיבה שלה. אולם דמיין מרגייט, יועץ פיננסי בעל עוצמה מסידני, לא מאפשר לה לכתוב ספר שחושף את סודותיו המשפחתיים. הוא יעשה כל שביכולתו על מנת לעצור בעדה – אפילו יישא אותה לאישה. אמילי לא יכולה להרשות לעצמה לסרב להצעתו. אם תיאות להינשא לו, ישלם דמיין את חובותיה הכספיים ויצילה מקריסה כלכלית. אולם לא ניתן להתעלם מן המשיכה העזה שהתלהטה במהרה בין השניים – נדמה כי סכנת התלקחות נשקפת לנייר הנישואים שלהם."



את הספר הזה סיימתי בכמה שעות. ספר קצר יחסית ומאד סוחף.
אמילי, סופרת צעירה, כותבת ביוגרפיות, כותבת ביוגרפיה צהובה על שחקנית התאטרון רוז מרגייט שנעלמה יום אחד לפני שנים רבות ומאז נעלמו עקבותיה.
אמילי רוצה לחשוף את סיבת העלמותה של רוז, את קשרי המשפחה המסובכים ולשם כך מתחברת עם דני, אחיינה של רוז.
כאשר אמילי מוזמנת לאירוע חלוקת פרסים לסופרים, דני אינו יכול להגיע ובמקומו מגיע אחיו דמיאן שמלווה אותה לאירוע הנוצץ.
כמובן משם, העיניינים משנים כיוון.
דמיאן, איש עשיר מאד ויפה תואר, מאיים על אמילי בתביעה משפטית במידה והיא תפרסם את הספר.
כאשר אמילי מודיעה לו שאין ביכולתה להפסיק את כתיבת הספר, היות והיא זקוקה נואשות לכסף כדי לממן את הדירה שהיא קנתה, ואת חייה.
דמיאן שלא מהסס לרגע, מציע לה נישואין על הנייר בלבד: 'היא מפסיקה לכתוב את הספר והוא דואג לכל מחסורה, כולל תשלום על הדירה ועוד'.
אמילי מסכימה לעסקה.
אך המתח והחשמל שנוצר בינהם מקשה עליהם להשאיר את חיי הישואין על הנייר בלבד, מדי פעם הם 'נופלים' ו'מתנפלים' האחד על השנייה.
כאשר ישנה התפתחות נוספת (שאני לא אספר כדי לא להרוס לכם את הקריאה), דמיאן מבין שהוא רוצה יותר ממה שיש, אך הוא לא יכול לבקש זאת, משום שאמילי לא רוצה.

כדי לקצר את הסיפור, גם בספר הזה, כמו ברבים אחרים, הרגשתי שאם הם היו מדברים בינהם קצת יותר, וכמובן מקשיבים האחד לשני במקום לחשוב מחשבות מה היה אילו.... הכל יכול היה להראות אחרת.

ממליצה? ברור שממליצה.
הספר קליל וזורם ותענוג לקרוא אותו, גם אם לפעמים התחשק לי לצעוק על דמיאן: "גבר, תקשיב לה רגע, תן לה לדבר.... לפעמים יוצאים מכך דברים טובים."



"מאלני מילבורן נולדה בחווה קטנה בפאתי סידני אוסטרליה. בעקבות נישואיה עברה לסקוטלנד כדי שבעלה יסיים את לימודי הדוקטורט שלו. למדה לתואר ראשון בהוראה והמשיכה לתואר שני. בין לבין גידלה 2 בנים. בכל הזמן הזה היא מרגישה שמשהו חסר. יום אחד התיישבה והחלה לכתוב - ואז הכל הסתדר במקומו. מלאני מצאה את יעודה בחיים, את הקריירה הגאונית שלה - כתיבת ספרים. 
על פי מלאני: כתיבה היא מיומנות שניתן ללמוד והדרך הטובה ביותר ללמוד הוא לקרוא ולכתוב. כל כך הרבה אנשים מרגישים שיש להם רעיון לרומן וסביר מאוד להניח שהם צודקים - הטריק היחיד הוא להוציא אותו. העצה שלי לסופרים היא לכתוב, לכתוב, ולכתוב עוד יותר. לקנות מחברת ולכתוב בה בכל עת, לרשום את רעיונות. וכמו כל פעילות אחרת ככל שאתה עושה יותר, כך הפעולה  מרגישה בנוח יותר."


לכו לקרוא.
אפשר לקנות אותו באינדיבוק,
דיגיטלי או מותאם ל"קינדל" (ולאפליקציית "קינדל").


יערה