יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

לאה גולדברג



רבים מאיתנו גדלו על שיריה וסיפוריה של לאה גולדברג, שניים מספריה המפורסמים,
הקראתי רבות לילדי כשהיו צעירים יותר,
וכיום אני מקריאה לילדים שאיתם אני עובדת.



אשר מתאר את קורותיו של בניין בן 5 קומות,
כאשר בכל דירה גרה חיה אחרת,
דירה אחת מתפנה והשכנים מחפשים דייר חדש,
הסיפור מרתק וכאילו שהוא נכתב בימים אלו,
הוא כל כך מתאים לימינו. 



("פלוטו כלכבלב מקיבוץ מגידו
יש לו הכל, מרק ועצם
זה טוב ויפה
אבל בעצם
 נמאס לו לשבת כך לבדו...")

 שגם היום 40+ שנה מאז שהוא נכתב
עדיין כלכך נעים וכייפי להקריא לילדים
(מה גם שאני יודעת אותו בעל פה וכמוני עוד המוני ישראלים).
לציון 40 שנה למותה, אני מעלה לפניכם כמה משיריה  האהובים עלי ביותר.
כמובן שיש עוד רבים וטובים, אבל אי אפשר להעלות את כולם.
אפשר לשמוע  את כולם פה. (לינק)
יהודית רביץ - סליחות


נורית גלרון - נפרדנו כך


נתנאלה - ימים לבנים


אריק סיני - ערב אל מול גלעד


כמה שירי ילדים:  

שיר גשם


יהודית רביץ ויוני רכטר - מה עושות האיילות בלילות


 יהורם גאון - שיר ליקינטון 


 והשיר האהוב עלי ביותר 
שהוא גם שיר ההשכמה  שלי בבוקר:
♥♥♥

חווה אלברשטיין - את תלכי בשדה / האמנם


ובביצוע המחודש והמעולה בעיני של שלומי סרנגה


נהניתם מהשירים?
גם אני :)
יערה