יום שלישי, 1 בינואר 2008

קישואים ועגבניות


החלטנו לגדל ירקות אורגניים - משתי סיבות.
הראשונה - בריאות, ללא ריסוסים.
השנייה - מה לעשות, זול יותר לגדל ירקות מאשר לקנות אותם.
אז שתלנו בגינה, פלפלים ירוקים, פלפלים חריפים, עגבניות רגילו, עגבניות שרי, מלפפונים, תירס וקישואים.
בגזרת הפירות שתלנו מלונים.
מעולם לא התעניינתי יותר מדי בקישואים. (זה תמיד נראה לי ירק משעמם שלא ממש שווה להשקיע בו), אבל קיבלנו שתילים קטנים מאבא שלי, אז החלטנו לשתול אותם.
הם גדלו למימדים עצומים.

(לא רק הקישואים, אלא כל הירקות, בעיקר העגבניות) וכיום הגינה שלי נראית כאילו היא נלקחה מהתפאורה של "ג`ק ואפון".
הם עצומים.
ולמה אני מספרת לכם את כל זה? כי הקישואים לא מזמן התחילו לפרוח בפריחה מדהימה- פרחים גדולים וצהובים מהממים. (ראו תמונה למעלה) וכל יום נוספים עוד קישואים וככל שמשקים אותם יותר הם גדלים יותר ומשמינים, וגם כשהם ממש גדולים הם טעימים כלכך שאנחנו אוכלים אותם ללא בישול.
בנתיים הספקתי לבשל כחמישה קילו קישואים, חילקתי לשכנים והמקרר שלי שוב מלא ומחכה לבישול הבא.
מלבד הקישואים גם העגבניות גדולת בקשב שאנחנו לא מספיקים לאכול, אז בישלתי כ - 5 קילו רסק עגבניות (ללא שמן, מתאים לכל דיאטה) כרוטב לפיצה, פסטה וכו`.
מתכון לרסק עגבניות:
מבשלים בסיר - קילו עגבניות, בצל גדול קצוץ דק, 2 שיני שום, צרור פטרוזילה וקצת מלח לתיבול. (ע"פ הטעם).
כשהכל מבושל היטב מכבים את האש, מחכים שיתקרר קצת וטוחנים עם בלנדר ידני.
יוצא ממש טעים.
אפשר כמובן לתבל עם אורגנו, בזיליקום ועוד צמחי תבלין כראות עינכם.
אין כמו לאכול את תוצרת הגינה שלנו.
גם טעים וגם בריא.