יום ראשון, 25 באוגוסט 2019

להחזיק אותך קרוב


גילוי נאות – את הספר קיבלתי במתנה מ"אינדיבוק" והתחייבתי לכתוב עליו סקירה.
לדעתי שווה לכם לקרוא את הסקירה, מקווה שתתאהבו בלונדון ואיאן לפחות כמוני.

אני רומנטיקנית ללא תקנה.
אוהבת סרטים רומנטיים, סדרות רומנטיות ובעיקר ספרים רומנטיים.
לאחרונה זמני הפנוי מחולק לשני דברים בלבד, אימונים לטריאתלון (שחייה, אופניים וריצה) וספרים.
בגלל שהאימונים כל כך קשים, אני מחפשת את הספרים הרומנטיים, הדביקים, הכיפיים, שיעשו לי טוב בלב.
את שתי הפעולות הנ"ל תמיד מלווה הפלייליסט של חיי.
כהתבקשתי לבחור מבין 10 הספרים שאינדיבוק נתנו לי לבחור מהם, התלבטתי קשות בין  "כנפי מלאכים" של בריטני ס' צ'רי לבין "להחזיק אותך קרוב" של מלאני הארלו וקורין מייקלס.
אני בחרתי בשני.

והאמת? אני כל כך שלמה עם הבחירה שלי. הספר מושלם.
קראתי אותו פעמיים בתוך שבוע אחד.
מראש החלטתי לקרוא פעמיים, פעם ראשונה כי ממש הייתי צמאה לקרוא אותו וחשבתי שהפעם השנייה תהיה בשביל הסקירה, אבל אחרי הפעם הראשונה שקראתי (בכמה שעות בלבד יש לציין) הפעם השנייה הפכה להיות סוג של סגירת מעגל. רציתי לקרוא שוב כדי לברר כמה דברים שלא היו לי סגורים.
נכון יש בספר סיפור אהבה, כי אם לא יהיה אז הספר לא יהיה רומנטי, אבל יש עוד הרבה מעבר.

זה לא יאומן איזה קו דק עובר בין אהבה לשנאה.

לפני 18 שנים:
לונדון, נערה בת 17 סופר חכמה שיודעת בדיוק מה היא רוצה לעשות בחייה, העתיד שלה נראה וורוד, מקבלת מילגה לקולג' הנכסף "נורת'ווסטרן" ומאוהבת עוד מילדותה באיאן, אחיה של סברינה חברתה הטובה ביותר.
רצה הגורל ובן זוגה לנשף הסיום ביטל ברגע האחרון ואיאן התנדב ללוות אותה.
מפה לשם הם מוצאים את עצמם בחדר מלון, בו לונדון מאבדת את בתוליה ומתוודה בפני איאן על אהבתה.
איאן מתוודה בחזרה באהבתו אליה.
לונדון המאוהבת מוכנה לוותר על המילגה הנכספת כדי להיות עם איאן בקולג' שבו הוא לומד ואף אומרת לו את זה.
מפה לשם...
פה מתחיל החלק הראשון של הספר.
מיותר לציין שדרכיהם נפרדו, נכון?
אני קוראת את הספר ובראשי מתנגן השיר
 "the winner takes it all"

"I don't wanna talk about things we've gone through,
Though it's hurting me, now it's history.
I've played all my cards and that's what you've done too,
Nothing more to say, no more ace to play.
The winner takes it all,
The loser standing small beside the victory,
that's her destiny"
"אני לא ורצה לדבר, על דברים שעברנו
למרות שזה כואב לי, זו ההסיטוריה שלנו,
שיחקתי כבר בכל הקלפים וזה גם מה שאתה עשית,
אין יותר מה לאמר, אין יותר סיכוי
המנצח לוקח את הכל,
המפסידה עומדת קטנה,
לצד הניצחון,
זהו גורלה"
היום, 18 שנים אחרי אותו הלילה:
לונדון, אשת קריירה מחוננת שגרה לבדה עם החתול שלה  איאן, בעל מועדון לילה בסטריפ הראשי של לאס וגאס, גרים איך לא.... בצמידות האחת לשני.
החצר האחורית של לונדון גובלת בחצר האחורית של איאן.
יד המקרה J
לונדון עדיין החברה הכי טובה של סברינה שכבר נשואה ואמא לשלושה ילדים, כריסטופר בן ה 15, מורגן בת ה 12 ורובי בת ה 5.

"I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense
Building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool
Playing by the rules" 
"אני הייתי בזרועותיך,
מרגישה כל כך שייכת
חשבתי שזה הגיוני,
בניתי לי חומה
בניתי את ביתי
חשבתי שאהיה חזקה שם
אבל הייתי כל כך טיפשה
שיחתי עם החוקים"

בין לונדון ואיאן אין שום דבר משותף הנראה לעין כמובן.
"הסיפור שלנו מסובך. הדבר היחיד שמשותף לנו, הוא העובדה שהחיים שלנו השתנו ברגע טרגי אחד.
כעת הם מנסים להתאבל על אובדן נורא, ולהילחם במשיכה הברורה שיש ביניהם."

כמו שאמרתי כבר, הספר הזה שונה מספרים אחרים, יש בו שמחה, יש בו הרבה עצב, יש בו התרגשות, יש בו אובדן ויש בו השלמה.
כשהתחלתי לקרוא, לא ידעתי למה אני נכנסת. קראתי את התקציר והוא בהחלט השאיר לי טעם של עוד וברגע שהתחלתי, לא יכולתי להניח אותו מהידיים.
סיימתי אותו בשלוש שעות בערך.
מרבית הספר דמעתי משמחה, מעצב, מהתרגשות.
נו, רומנטיקנית ללא תקנה.
התאהבתי, שנאתי, התרגשתי, השתתפתי בצערם וחשתי אמפטיה למצב הלא אפשרי שלונדון ואיאן נקלעו אליו.
היו פעמים שרציתי לנער את לונדון ולהגיד לה שתפסיק להשתחצן, שתרד מהעץ שהיא טיפסה עליו והיה שרציתי להחטיף לאיאן שהתנהג לא פעם כממזר שחצן, אך עם זאת הרגשתי שאין לשפוט אדם בעת צערו.
הרגשות מתעצמים, העצב והכאב מדברים מהנשמה.

והאהבה והשנאה – הגבול כל כך דק בינהן.

ממליצה מכל הלב לקרוא את סיפורם של לונדון ואיאן.
רק תתכוננו להזיל דמעות.

כמה פרטים טכניים:
232 עמודים
הוצאת : ספר לכל
ניתן להשיג דיגיטלי באינדיבוק
וספר אמיתי בכל חנויות הספרים.

קריאה מהנה
יערה